Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen

Wij krijgen regelmatig vragen over het afsluiten en de werking van Sim Only abonnementen. We hebben een overzicht van veelgestelde vragen gemaakt en deze hieronder toegevoegd. Staat jouw vraag er niet bij neem dan contact met ons op.

Het voordeel is dat Sim Only (alléén een sim-kaart) veel goedkoper is dan prepaid of een abonnement met telefoon. Je betaalt uiteindelijk niet voor de telefoon, want die heb je zelf.

Dat hangt helemaal af van je belgedrag en de duur van het contract dat je af sluit. Hoe langer je een contract afsluit, hoe goedkoper de maandelijkse kosten. Ook speelt mee of je veel sms verstuurt en/of mobiel internet (MB’s) gebruikt.

Natuurlijk kan dat, alle providers bieden zogenaamd ‘nummerbehoud’ aan. Je zegt eerst je huidige abonnement op en daarna kan je nummer worden overgezet naar het nieuwe afgesloten abonnement. Je nieuwe provider regelt dit zelfs vaak gratis voor je!

Je hebt de keuze uit 1 maand, 12 maanden of 24 maanden. Geef dit aan bij het maken van je keuze. Hoe langer de looptijd van een abonnement hoe lager de maandelijkse kosten. Je zit er dan wel langer aan vast, dus kies wel overwogen. Verlengen kan altijd, andersom gaat het minder makkelijker.

Uit de praktijk weten we dat de Sim Only abonnementen van Ben en Simyo het populairst zijn. Maar kijk goed naar het aanbod en maak de beste keuze n.a.v. jouw belgedrag.

Dit verschilt per provider. Kijk goed bij elke provider hoelang je belbundel houdbaar is. Soms kun je belminuten meenemen naar de volgende maand, maar niet ieder provider bied dit aan.

Dit komt doordat de providers geen nieuw toestel voor je hoeven aan te schaffen, daar betaal je dus ook niet voor. Als je een eigen toestel hebt welke nog prima werkt, dan is Sim Only een goede optie. Sterker nog, soms is het zelfs voordeliger om zelf een toestel aan te schaffen i.c.m. een Sim Only abonnement!

Dit verschilt per provider. Het beste kijk je op de website van de provider hoe je je Sim Only abonnement moet opzeggen. De opzeg termijn verschilt. Meestal kun je eenvoudig online je abonnement opzeggen.

Een simlock vrij toestel is een mobiele telefoon waarmee je met een simkaart van elke willekeurige provider kunt bellen. Je kunt testen of je toestel simlock vrij is door een simkaart van een andere dan je huidige provider in je toestel te stoppen en kijken of hij het doet.

Providers blokkeren vaak een telefoon voor gebruik met andere providers als je een abonnement met toestel afneemt. Na afloop van de abonnement periode kun je deze dan sim-lock vrij laten maken. Dit kan een provider doen op afstand. Je hoeft dus niet persé naar de winkel om je telefoon sim-lock vrij te laten maken.

Natuurlijk. Je kunt optioneel kiezen, voor een databundel waarmee je kunt internetten. Geef dit aan op de homepage bij het maken van je keuze. Gebruik je veel internet, kies dan voor een grotere internetbundel. Er zijn zelf abonnementen waar je Onbeperkt mee kunt internetten.